vrijdag, maart 03, 2006

duur foutje

Londen heeft een tolheffing in de binnenstad. Automobilisten die tussen 6.30 en 19.00 uur voorbij straatbordjes rijden waarop een grote omcirkelde C staat afgebeeld, moeten Congestion Charge betalen. Onlangs ging die omhoog van een nog op het randje van aanvaardbare 7,50 euro naar een idiooooot uit alle proportie getrokken twaalf euro. Leuk bedacht door Livingstone (daar heb je 'em weer), lelijk bevloekt door Esther.

Ik begrijp heel goed dat als je de luxe wilt genieten door sjieke wijken als Kensington en Chelsea te cruisen in plaats van je in een verstikkende metro te proppen - waar je zelfs hartje winter zwetend uitstapt - je daarvoor zult moeten betalen. Wie mooi wil zijn, etc

Maar wat doet Esther... Die wil helemaal niet naar Kensington of Chelsea! Die wil helemaal niet mooi zijn! Die wil gewoon na een lange autorit van ver buiten de stad naar huis! Neemt ze de verkeerde afslag...

Ik zag het C-bordje op me afkomen en dacht: oh jee, acht pond, acht pond, acht pond (vrij vertaald oh jee, twaalf euro, twaalf euro, twaalf euro) en trapte op de rem. Probeer in het Londense verkeersgeweld maar eens je auto te keren. Ik werd door ongeduldige bestuurders achter mij dus de portemonnee van meneer Livingstone ingestuurd. Alstublieft, hier is acht pond, mag ik nu naar huis?

Uiteraard keerde ik niet gelijk huiswaarts maar nam van de gelegenheid gebruik - uitgeput of niet! - een middagje vanuit eigen bolide te sightseeƫn... grmbl

1 Comments:

Blogger Olivier van Beemen said...

Ik zou die belasting heeeeeel graag in Parijs zien worden ingevoerd. Veel te veel auto's hier. Wel zielig voor je...

maart 05, 2006 7:53 p.m.  

Een reactie posten

<< Home