vrijdag, mei 04, 2007

snp verslaat labour

In Schotland is de nationalistische partij SNP hard op weg naar de verkiezingsoverwinning. Ze gooit de Labourpartij er na veertig jaar uit en hoopt voor 2010 een referendum uit te schrijven over Schotse onafhankelijkheid. De laatste stemmen worden geteld.

De Schotse verkiezingen werden gisteren geplaagd door enorme blunders - stembrieven kwamen te laat aan en het kiessysteem bleek te verwarrend waardoor honderdduizend stemmen verloren zijn gegaan - desondanks lijkt de SNP de Labourpartij van de troon te stoten, in zowel de lokale verkiezingen als die voor het Schotse zelfbestuur.

In het kiesdistrict Livingston pakte SNP's Angela Constance de parlementszetel van Labours Bristow Muldoon af - zij het met een nipte meerderheid van 870 stemmen. Ik volgde haar afgelopen week tijdens de verkiezingscampagne, zie hier.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik zeg: Utrecht ook onafhankelijk!! Weg onder het juk van de Amsterdamse en Haagse kliek en een federatie aangaan met Schotland.....rare jongens die Schotten. Hoe staat het trouwens met je huis?

mei 05, 2007 3:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hello Esther,

it's Jaz (from Reading - years ago) - please send me an email!

mei 30, 2007 11:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Es, de laatste post is van zowat 2 maanden geleden, ik voel mij verstoken van Brits nieuws... ;-)

juni 25, 2007 12:20 p.m.  
Blogger Magnus said...

Ik ook !!

juni 27, 2007 10:20 p.m.  

Een reactie posten

<< Home