donderdag, mei 18, 2006

jezelf googlen

Heb je jezelf weleens gegoogled? Je weet wel: je gaat naar google.nl en tikt je eigen voor- en achternaam in tussen aanhalingstekens. Met vrienden of collega-schrijvers doe ik weleens een wedstrijdje wie de meeste 'google hits' heeft. Ex-vriend Gary Butcher mocht nooit meedoen want dat is zo'n gangbare naam. Maar dankzij mijn journalistieke werk kom ik aan een behoorlijk aantal pagina's. Zie hier

Enniewee, enige tijd geleden googlede (googelde, goegelde) ik mijn naam en kwam ik deze tekst tegen. 'k Schrok me een hoedje, alsof iemand uit mijn naam de surfende dwazen probeert te evangeliseren. Mijn broer belde me zelfs met de vraag sinds wanneer mijn teksten zo christelijk zijn geworden. Ik ben Nederlands Hervormd opgevoed, inmiddels niet meer praktizerend maar nog altijd respecterend. Hetgeen betekent dat ik me er maar bij neerleg dat iemand mede uit mijn naam digi-dominee speelt.

Het originele artikel over Beachy Head kun je hier lezen.
(bron: je raadt het wel... google dus)

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi meis,

Heb mezelf natuurlijk ook even gegoogeld. Kom een lijst tegen met alle namen van afgestudeerde jounalisten van de AJV...sta jij dus ook op. Wel leuk. Nooit eerder gedaan. Nooit opgekomen....

mei 22, 2006 3:45 p.m.  

Een reactie posten

<< Home