maandag, mei 29, 2006

le bureau

Frankrijk zendt een variant uit van de Britse hitserie The Office. De Parijse versie van Ricky Gervais' karakter David Brent is 50-plusser Gilles Triquet, 'le boss trop cool' die de scepter zwaait over het personeel van papierdistributeur Cogirep in een grimmig kantoorgebouw in buitenwijk Villepinte. Triquet wordt gespeeld door François Berléand.

Hij draagt citroengele overhemden, plakt retro ansichtkaarten van ezels op zijn muur en draagt een povere variant op de irritante baardgroei van Brent: een dun verticaal ongeschoren streepje van mond tot kin.

Le Bureau blijkt - evenals de Amerikaanse remake van The Office - een grote hit bij de criticasters, die stapelverliefd zijn geworden op de fanatieke, chauvinistische boss from hell. Volgens hen geeft Triquet een subliem portret van modern Frankrijk.

Meer interesse in Frans nieuws? Zie blog van mijn collega Olivier van Beemen

3 Comments:

Blogger Olivier van Beemen said...

Wil heel graag kijken (ben groot fan van The Office), maar is op Canal+, waarvoor ik niet bereid ben een euro of dertig per maand te betalen...

Je gaat me niet vertellen dat jij het wel op tv kunt zien, of wel?

mei 30, 2006 11:19 p.m.  
Blogger Esther said...

Nee maar ik heb voorstukjes op de BBC gezien. De humor is heel anders. Slappe humor. Op z'n Frans zeg maar :)

mei 31, 2006 8:10 a.m.  
Blogger Olivier van Beemen said...

Was ik al bang voor. Heb gehoord dat 'The Office' hier zeer matige kijkcijfers scoorde. De tweede serie is naar ik meen niet eens uitgezonden. Franse humor is helaas vaak iets minder 'sophisticated'.

mei 31, 2006 12:43 p.m.  

Een reactie posten

<< Home