woensdag, mei 31, 2006

godmother

Hoera ik word godmother! Denk nou niet dat ik mij transformeer tot Francis Ford Coppola-stijl gangster; ik ben gevraagd als peetmoeder van de driejarige Jack - zoontje van mijn goede vriendin Clair.

Clairs broer en schoonzus zijn de andere peetouders. Niet helemaal volgens de traditie, want wat zegt het Webster woordenboek uit 1913:
There shall be for every Male-child to be baptized, when they can be had, two Godfathers and one Godmother; and for every Female, one Godfather and two Godmothers.
Het had dus omgekeerd moeten zijn. Ach, Jack is dan ook een beetje een meisje. Volgens Clairs eigen zeggen een drama queen.

Hier is een foto van de kleine snuiter met wie ik altijd meer vecht dan knuffel.

Toen Jack hoorde dat ik volgend jaar in de kerk plechtig zal verklaren zijn peetmoeder te worden en over hem te waken als zijn vader en moeder ooit iets mocht overkomen, zei hij beteuterd: ,,But auntie Esther made me fall off the swing.''

Aardig hè , ik geef één onbetekenend duwtje tegen de schommel, het jochie stuitert er vanaf (Siciliaanse grijns) en ik moet het de rest van mijn leven bezuren. Voorheen was ik volgens Jack nog een Sugababe maar sindsdien is het koude oorlog

'k Heb nog een jaar de tijd om mijn godmotherhood te verbeteren en vrede te sluiten, want dit lijkt natuurlijk nergens naar. Arme Jack. Van je peetmoeder mot je 't moar hebbe...

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

:-) :-) :-) Gelukkig vervagen de meeste herinneringen van 3-jarigen op den duur (tenzij ze heel traumatisch zijn, maar dat lijkt me hier niet het geval). Heel veel succes het komende jaar!

juni 04, 2006 7:59 a.m.  

Een reactie posten

<< Home