woensdag, september 20, 2006

cycling conference

Fietsen door Londen is geen pretje... voor de meeste Britten dan. Als Hollander glijd ik gewoon soepeltjes door het verkeer, ken ik de regels, houd ik rekening met plotseling overstekende voetgangers en weet ik dat het vege lijf te redden is door te voorsorteren. Voortfietsend inzicht heet dat.

Menig Brit krijgt het fietsen niet met de paplepel ingegoten. Geen wonder dat Londen wemelt van de fietsscholen. De meesten die de weg trotseren dragen een helm, fluorescerend vest en masker. Dat laatste is zeker niet onverstandig, want telkens als je achter een dubbeldekker fietst, heb je wel weer het equivalent van drie pakjes sigaretten geinhaleerd.

De Nederlandse ambassade houdt morgen een fietsconferentie in het Londense Science Museum, waarin ze kennis en ervaring hoopt uit te wisselen met de Britse fietsliefhebbers. Lees hier mijn artikel.