maandag, januari 08, 2007

buiskluisteren (2)

Voor eenieder die werkelijk geïnteresseerd is (hoor ik jullie al blij opspringen uit je stoel?) hier een briefing over de stand van zaken rond Celebrity Big Brother. Nou ik kan u met recht mededelen: het is alweer huilen met de pet op. Binnen een halve week ben ik van mijn nieuwe geloof gevallen. Waarom denk je anders dat ik rond dit tijdstip voor de computer zit?
Celebrity Big Brother is geen jota aan. Er worden zoveel flauwe geintjes uitgehaald met de bewoners, dat punkzanger Donny Tourette uit protest over het hek is geklommen (waarmee hij zich automatisch diskwalificeerde) en filmmaker Ken Russell boos is opgestapt. Bollywood-ster Shilpa Shetty loopt alleen maar te huilen en Jermaine Jackson kan helemaal geen woord meer uitbrengen - die piept maar wat.
Ik prees mijn intellect en dacht: Zie? Big Brother is gewoon beneden mijn niveau (as if). Maar nou blijkt de halve Britse natie het al voor gezien te houden. Hmpf. Toen de show op woensdag begon, trok ze gemiddeld 7,1 miljoen kijkers. Gisteravond was dat nog maar 3,2 miljoen. En zaterdag scharrelden met moeite 2,8 miljoen kijkers voor de buis. Die moeten zich echt kapot hebben verveeld, of hun afstandbediening was kapot. Volgens Channel 4 die het programma uitzendt is dit allemaal heel normaal; vorig jaar zaten ook dips in de kijkcijfers maar die trekken wel weer aan. Hmmm... it goes without saying dat ik u hiervan op de hoogte houd.