woensdag, januari 24, 2007

women for women international

Vanmorgen heb ik mijn eerste brief geschreven naar Agnes, mijn 'sponsored sister' in Rwanda. De brief is bedoeld om mezelf aan haar voor te stellen, en haar houvast te bieden in de moeilijke leefsituatie waarin zij verkeert sinds de genocide. Met mijn sponsorgeld kan ze een opleiding volgen, haar kinderen voeden of een eigen bedrijfje opzetten. Ook doorloopt ze een programma via Women for Women International, de organisatie die de sponsoring verzorgt.

Over Women for Women International en oprichter Zainab Salbi schreef ik afgelopen november een artikel. Ik was er zelf erg door geraakt, kocht Zainabs boek voor al mijn vriendinnen in Engeland en gaf het als kerstkado. Tot mijn spijt drukte geen van de kranten mijn artikel af. Andere onderwerpen zullen wel voorrang hebben verdiend. Desondanks vind ik het nog steeds een initiatief dat om aandacht schreeuwt, dus gooi ik mijn verhaal maar op de blog. Je kunt het hier lezen. Wel doen! Ik zal me er stukken beter door voelen. Zainab en Agnes trouwens ook.