dinsdag, oktober 31, 2006

scary stuff

Vandaag is het Halloween, en in Engeland begint dat feest de spuigaten uit te lopen. Dan heb ik het nog niet eens over het groeiende commerciele succes, waar ik afgelopen weekend eigenhandig aan heb meegewerkt (zie foto pompoenen tbv een huisfeest van een vriend). De inhoud van de pompoenen heb ik moeten invriezen, omdat ik de afgelopen twee dagen weg was. Later in de week lekker smullen van pumpkin soup of pumpkin pie!

Als ik het over spuigaten heb, doel ik op het groeiende asociale gedrag onder jongeren tijdens het 'trick or treaten'. ,,De jeugd denkt dat het bij Halloween hoort als ze bedreigend hard op de deuren bonken of de ramen van buren bekogelen met eieren, maar velen ervaren dit als frustrerend en intimiderend'', aldus Dave Bax van de politie in Cambridgeshire.

Winkeliers is gevraagd extra behoedzaam te zijn als ze eieren en bloem aan jongeren verkopen. Overal zijn extra agenten ingezet, om klachten en opstootjes te voorkomen. De politie heeft zelfs een poster gemaakt die mensen kunnen downloaden en uitprinten, om aan te geven dat ze geen interesse hebben in Halloween en niet gestoord willen worden. Gelukkig ben ik reportage en verblijf ik in een hotel, waar ik zelf de voordeur niet hoef te openen...