woensdag, oktober 25, 2006

fearless men and fast cars (2)

Top Gear-presentator Richard Hammond die op 20 september een ernstig ongeluk kreeg met een auto die 489 kilometer per uur haalde, heeft net toen ik terugkeerde van mijn weekje vakantie gesproken over zijn beproeving. Ik ben er een beetje laat mee, maar wilde jullie op de hoogte houden van zijn vorderingen, omdat ik er eerder over heb geschreven.

Hammond omschreef hoe hij 'flatlined' ofwel op het randje van de dood lag. ,,De artsen gebruikten een puntensysteem. Vijftien punten is normaal, drie is een flatline. Ik was drie.'' Hij zegt niet te weten wat er misging toen hij de jet car bestuurde, maar wist nog wel dat hij 'opeens ondersteboven lag en een grasveld inhaleerde.'

Hammond werd in het ziekenhuis opgenomen met een ernstige hersenaandoening, waar hij wonder boven wonder uiteindelijk niet aan geopereerd hoefde te worden. Wel leed hij tijdelijk aan geheugenverlies wat hem in een kinderlijke staat bracht. Hij speelde met Lego en het kaartspelletje Top Trumps. Hammonds vrouw Mindy staat vandaag met haar kant van het verhaal in de krant.

Of Top Gear (zie eerdere blog) weer op de buis komt, moet nog blijken. Wel gaan geruchten dat Hammonds ongeluk een speciale uitzending kan worden. Wat ik persoonlijk een beetje morbide vind....