donderdag, oktober 12, 2006

webcameron

Een Brits kamerlid heeft een video opgenomen waarin hij zich voordoet als oppositieleider David Cameron. De clip is te zien op YouTube, volg deze link.

SiƓn Simon, Lagerhuislid voor de Labourpartij, staat in het filmpje met baseballpet op en in t-shirt en mompelt: ,,Yooh, ik heet Dave, yeah. Punt is, ik ben net als jij. Ik heb dezelfde zorgen, hetzelfde gedonder, dezelfde bekommeringen, dezelfde vrouw. Wil je met mijn vrouw naar bed? Da's cool. Kom langs, check it out, we zorgen ervoor. Veilig.''

Volgens de geruchten is partijgenoot Tom Watson, ook in het Lagerhuis namens Labour, degene die het filmpje heeft opgenomen en op YouTube heeft geplaatst, waarmee de Labourleden de webcam van Cameron (zie de website webcameron) op de hak wilden nemen. Watson blijkt al eens eerder een kort filmpje over Cameron te hebben gemaakt.

De Tories (conservatieven) zijn woest over de actie. Camerons partijgenoot Peter Luff zei dat Simon ,,zichzelf diep zou moeten schamen. Als je zo ontzettend overdrijft, steek je de draak met ons allen in de politiek. Ik kan het niet geloven dat een mede-Lagerhuislid zo laag zinkt. Het is een zware belediging.''

Simon (37) reageerde op alle ophef dat het allemaal onschuldige satire is, en dat hij bereid is het clipje van YouTube te halen als Cameron daarom vraagt.