dinsdag, november 07, 2006

they came, they saw III, they fainted

De nieuwe horrorfilm Saw III heeft in Engeland gezorgd voor enorme opschudding. Mensen blijken flauw te vallen tijdens hun bioscoopbezoek, zo overdonderd zijn ze door de realistische gruwelbeelden. In Stevenage, Hertfordshire, moest de ambulancedienst drie keer uitrukken binnen één voorstelling, om flauwvallende bioscoopbezoekers te hulp te schieten. Ook in Peterborough, nabij Cambridge, moest een man door ambulancepersoneel worden geholpen.

,,Als je weet dat je overgevoelig bent, ga niet'', zei Matthew Ware van de East of England Ambulance Service op nieuwszender BBC Radio 4. ,,Dit is duidelijk een bloedstollende film. Sommige scènes zijn behoorlijk gruwelijk.'' Desondanks is Saw III de nummer één box office hit in Engeland en Amerika.

En als je het weten wilt: oooh nee, al geef je me een miljoen pond in keurige stapeltjes van duizend, ik ga het onder geen beding zien. En ik verwacht ook niet dat Jigsaw me een lesje zal leren, want het bewijst alleen maar dat ik het leven zeer waardeer.

Op de vraag of het flauwvallen wellicht een stunt is, om Saw III te promoten, antwoordde Ware: ,,Het lijkt me niet dat een filmproducent of bioscoopeigenaar erop uit is broodnodige hulpdiensten te onttrekken aan andere plaatsen waar ze hard nodig zijn. Drie ambulances naar één lokatie sturen kan elders problemen geven.'' Je hoorde het hem denken:
,,Dát zou pas ziek zijn.''