donderdag, februari 22, 2007

guinness marmite

Het had een 1 april-grap kunnen zijn... Marmite en Guinness hebben de handen ineen geslagen en zijn met een potje op de markt gekomen dat de Ieren moet bekoren in de aanloop naar het jaarlijkse St. Patricksfeest: Guinness Marmite!

Voor degenen die de merken niet kent: Marmite is een broodbeleg dat bestaat uit gist en groente. Tja, ze zeggen hier niet voor niets 'you either love it or hate it'. Ik lok altijd grote discussies uit met de opmerking dat ik ergens in het midden zit. Want d-a-t k-a-n n-i-e-t, vinden de Britten.

Guinness is een beroemd zwart bier van het type stout uit Ierland (deze zin heb ik rechtstreeks gejat van Wikipedia, ik had het niet mooier kunnen formuleren). Ik vind het kouwe koffie met een bittere afdronk, maar dat mag ik al helema-a-a-al niet zeggen van de Britten (zie, ik mag niet veel hier).

Afijn, nou hebben gist en gist zich verenigd, zwart en zwart zich vermengd, je moet van allebei houwe of nie, en ze smaken zo ongeveer het zelfde. Lekker dubbelop dus. Als de eilanders ooit een reƫle poging hadden ondernomen hun excentrieke imago weg te poetsen, dan kan ik hierbij vaststellen dat dat allemaal voor niets is geweest.

(onderwerp getipt door Werner, waarvoor dank)

1 Comments:

Blogger Magnus said...

Uit mijn hart dit stukje: Ben 14 dagen geleden nog in Dublin geweest. Ook een bezoek gebracht aan de 'Guinness'-brouwerij. Hoogtepunt van de tour moest tenslotte een pint met Guinness zijn. Samen met een kameraad 1 slok geprobeerd en daarna onmiddellijk vertrokken richting Temple Bar. Wat een bocht zeg !

februari 22, 2007 4:43 p.m.  

Een reactie posten

<< Home