dinsdag, november 07, 2006

repo (2)

Vandaag staat mijn verhaal over wat Albert en Monique Heijn hebben opgebouwd in het Engelse Hereford, in de GPD-kranten. Lees hier. De hint in een eerdere blog verwees naar deze repo.

Mijn verblijf in het Castle House Hotel was fantastisch, ware het niet dat ik midden in de nacht uit een diepe slaap werd opgeschrikt omdat de binnenkant van de schoorsteen via de mantel mijn kamer binnentuimelde. Ik dacht dat het hotel instortte! De nachtportier kwam een kijkje nemen, klopte zijn handen af en zei geen naschokken te verwachten. Hij bood me een pot thee of koffie aan. Nog bibberend op mijn vermoeide benen, bedankte ik vriendelijk en ging weer slapen waarbij de vreselijkste nachtmerries zich openbaarden.

De volgende dag was de schade zichtbaar. De 'voering' van de schoorsteen was afgebrokkeld, doordat het poreus was geworden - vermoedelijk door vogelnesten en weersinvloeden. Bakstenen waren naar beneden gevallen en de kamer ingerold. Een enorme stoflaag bedekte het meubilair. Ik had erg te doen met het hotelpersoneel, dat zo goed voor me had gezorgd en niet wist hoe het deze kink in mijn relaxte verblijf ooit nog kon goedmaken. Jullie konden er niets aan doen, probeerde ik nog. Ik kreeg een fikse korting, wat ik dankbaar accepteerde. Tijdens mijn ontbijt nam een schoonmaakster mijn kamer direct onder handen. Ik was te laat om een foto van de ravage te maken.

Eenmaal thuis ben ik lekker in mijn eigen warme bedje gekropen. Top hoor, zo'n sjieke hotelkamer (zie eenderde van het vertrek hieronder), maarre.... home sweet home.