donderdag, maart 01, 2007

kuchend ootootje

Mijn auto gebruik ik eigenlijk alleen in de weekends, dus af en toe sputtert het ouwe beestje even als ik 'em start. Maar het is een Japanner dus hij rijdt telkens weer gewoon weg alsof er niets aan de hand is. Tot vorig weekend.

Ik moest er opeens aan denken toen ik vanmorgen de krant opensloeg: ik had een vriendin opgehaald en we waren richting Maidenhead in het westen van het land gereden. Tot dat moment was er niks aan de hand. Op zondag rijden we terug, ik tank onderweg, waarna mijn auto als een idioot begint te kuchen, schudden en stotteren. Ik denk: ,,Tja het is toch wel een heel oud Japannertje'', en rijd zo goed en zo kwaad als het gaat door.

Vandaag lees ik in de krant dat duizenden auto's stil zijn komen te staan als gevolg van slechte benzine. De inspectiedienst van verkeer en waterstaat is een onderzoek begonnen, omdat pompstations wellicht benzine hebben verkocht dat is verontreinigd met ethanol. Waardoor auto's stotteren, niet meer vooruit te branden zijn of helemaal stil komen te staan. Hellup!

Het probleem zou zich alleen in Londen en in oost- en zuid-Engeland hebben voorgedaan. Nou, daar woon ik dus en zoek ik in de weekends mijn vertier. Ik ben overigens gewoon thuisgekomen (want stotteren of niet, ik rijd stug door... arm ootootje). Ben benieuwd of ik dit weekend weer gewoon de weg op kan. Wordt vervolgd.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ben bang dat je toch in de garage terecht komt om je tank schoon te laten maken,of verdwijnt dat spul vanzelf? Het was hier vanmorgen op het nieuws, maar ook noordelijker schijnt dit probleem zich al voor te doen.
Ma

maart 01, 2007 9:41 a.m.  

Een reactie posten

<< Home