vrijdag, maart 09, 2007

dagboek van een niet-roker

Oef, bijna ten prooi gevallen aan de statistieken... hierbij nagel ik mijzelf aan de openbare schandpaal (pleonasme?)

Gisteravond, in een moment van zwakte, rende ik naar de sigarettenautomaat van mijn hotel in Londonderry, kocht een pakje Marlboro voor 5,50 pond (lees: 8,25 euro!), rende naar mijn hotelkamer, rende weer terug naar de lobby omdat ik geen aansteker had, vloog weer naar boven (al dat geren is niet eens zo verkeerd...) en stak een peuk op.

Twee trekjes later werd ik overdonderd door schuldgevoel - het was niet eens te pruimen - en doofde ik de peuk in de asbak. Ik handelde resoluut: schaar, rest van pakje Marlboro ter hand, knip-knip-knip, sigaretten in onrookbare stukjes en 5,50 pond armer... maar op termijn wellicht toch nog wat maandjes langer in leven. Zucht, wat valt het zwaar.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Da's nou ook toevallig; Ik zat me gisteravond net af te vragen wanneer je eens een update zou geven over hoe het ging met niet-roken! Met de aankomende Nationale No-Smoking-Day (14 Maart) in het vooruitzicht -en het feit dat jij lekker al zoveel eerder gestopt bent dan al die zielen die pas per die dag de "pijp aan Maarten geven" - kon ik me je triomfantelijke verhaal al levendig voorstellen! Ik vind het ontzettend dapper van je dat je ons laat weten dat een zeer tijdelijke terugval hebt gehad, maar hoop ook dat je beseft dat je een niet-roker bent geworden!

maart 09, 2007 1:54 p.m.  
Blogger M-ind said...

Ik vind je tegenaanval geweldig! Ik heb ook een soort van zwak moment gehad en stond tijdens uitgaansavond (want saai) minutenlang voor apparaat te hangen, maar heb het uiteindelijk niet gedaan. We go girls!
Lv, Maudie

maart 10, 2007 11:43 a.m.  

Een reactie posten

<< Home