vrijdag, maart 16, 2007

OS 2012: tkostwat

De Britten maken zich ernstig zorgen over de hoge kosten van de Olympische Spelen. Londen wordt in 2012 gaststad voor dit internationale sportevenement, het budget daarvoor werd geschat op een kleine vier miljard pond (zo'n zes miljard euro). Nu blijkt dat 9,33 miljard (14 miljard euri).

De regering en de Nationale Loterij moeten de extra miljoentjes ophoesten. De kritiek luidt dat de eerste schenker minder geld behoudt voor ander Brits beleid (de staatszorg, onderwijs...) en de tweede schenker voor andere goede doelen. Londens burgemeester Ken Livingstone heeft gezegd dat hij 'niet denkt' dat de stadsbewoners meer belasting hoeven te gaan betalen.

Ik voel het aan mijn water. Als de burgemeester 'niet denkt' dan is dat een voorbode van de uitspraak: ,,Tot mijn spijt ben ik genoopt om Londenaren de rekening te presenteren.''

Ik bezin me op een goed plan. Sparen voor de Olympische Spelen... of verhuizen.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Tja. De Spelen hadden natuurlijk gewoon naar Parijs moeten gaan.

maart 18, 2007 12:52 a.m.  

Een reactie posten

<< Home